Każdy z nas w swoim mieszkaniu posiada wiele reklamówek czy siatek plastikowych. Przynosimy je najczęściej z zakupów i pozostawiamy w przygotowanym miejscu, wykorzystując je później np. do pakowania drugiego śniadania do pracy czy szkoły. Reklamówki znosimy do domu najczęściej nie myśląc o konsekwencjach.
Torby reklamowe są trudnym i nieekologicznym produktem – niejednokrotnie w mediach zwracana jest uwaga o problemie ich zalegania w lasach, na trawnikach. Torby wykonane z plastiku rozkładają się przez wiele setek lat, jednocześnie wpływając negatywnie na środowisko naturalne wokół nas i zagrażając zwierzętom leśnym.
Chroń środowisko
Tak chronić środowisko naturalne przed napływem zbyt dużej ilości reklamówek plastikowych? Z pewnością warto posiadać w domu kilka takich i przy okazji każdych zakupów zabierać je ze sobą do sklepu, aby nie pakować produktów w nowe. Rozwiązaniem jest oczywiście także posiadanie toreb wykonanych z materiałów tekstylnych, których żywotność jest znacznie dłuższa od klasycznych toreb plastikowych.
Torba reklamowa – produkt pierwszej potrzeby i chwyt marketingowy w jednym!
Torby reklamowe z nadrukiem to niewątpliwie jedna ze skuteczniejszych form reklamy. Torby takie stosowane są od dziesiątek lat – warto wiedzieć, że posiadają nie tylko funkcje praktyczne, ale i moc podprogowej autosugestii! Sięgając po konkretną torbę reklamową czy też klasyczną reklamówkę z napisami, zwracamy na nią uwagę. Jeśli, dla przykładu, na produkcie znajduje się logo znanej sieci sklepów spożywczych, siłą rzeczy zaczynamy automatycznie zastanawiać się, czy nie potrzebujemy uzupełnić zaopatrzenia naszej lodówki. Podobnie ma się sprawa z nadrukami związanymi z lekami czy suplementami diety.
Torby reklamowe z nadrukami są wykonywane nie tylko z materiałów biodegradowalnych. Niezwykle modne jest obecnie wykorzystywanie papieru pochodzącego z recyklingu do ich tworzenia.
Jak sobie radzą firmy?
Jak radzą sobie firmy z problemem zanieczyszczenia środowiska torbami plastikowymi? Przede wszystkim marki szukają materiałów takich jak papier, które znacznie lepiej wyglądają, są bardziej eleganckie oraz pozwalają na drukowanie napisów na ich powierzchni. Zamiast toreb materiały reklamowe mogą być pakowane również w składane pudełka z papieru, których rozkład nastąpi także znacznie szybciej, lub które mogą zostać wykorzystane w procesie recyklingu.