Content marketing to jedna z najważniejszych strategii rozwoju biznesu internetowego w ostatnich czasach. Nie można oczywiście zapominać o rozbudowie całej strony internetowej, albo sklepu, tylko z uwagi na treści poradnikowe, czy rozmaitą publicystykę.
Jak pewnie doświadczyliście na swojej skórze nasycenie internetu rozmaitymi tekstami nie przekłada się na ich jakość. Wiele osób, które nie wiedzą jak zainteresować człowieka chociażby przez 5 minut zabierają się za tworzenie treści content marketingowych. Efekt jest mierny, a ponadto odwrażliwia nas – czytelników. Widząc kolejny pseudo-promowany artykuł mamy ochotę wyrzucić komputer przez okno. Okej, może tutaj trochę przesadziłem, ale prawda jest taka, że coraz trudniej jest znaleźć dobrą radę która nie okazuje się promocją nie wartego pięciu groszy towaru.
Content marketing jest jednym z elementów holistycznego podejścia do rozbudowy stron internetowych.
Obok tworzenia treści poradnikowych, infografik, materiałów wideo, budowania list polecanych usług czy produktów, a także opisów działania firmy istotne jest jeszcze dbanie o jakość wszystkich tych treści. Powinny one przede wszystkim odpowiadać na rozmaite potrzeby użytkowników. Dla biznesu natomiast dobre jest gdy odpowiedzi te kierują klienta we wskazane miejsca, których może dokonać zakupu albo zamówić usługę.