Zaaranżowanie biura dla kilku pracowników nie jest tak prostą sprawą, jak mogłoby się początkowo wydawać. Konieczne jest nie tylko zakupienie odpowiednich mebli, ale przede wszystkim ocenienie ilości naturalnego światła, aby osoby zatrudnione miały zapewnione idealne warunki do pracy. W biurze nie powinno zabraknąć także mebli biurowych do przechowywania dokumentów i kącika do odpoczynku. Od czego zacząć urządzanie?
Kluczem do stworzenia funkcjonalnej przestrzeni jest zaplanowanie wnętrza. Przyda się nam rzut z góry, z zaznaczonymi oknami, drzwiami wejściowymi, zaznaczonymi wnękami.
Pierwszym krokiem jest oczywiście znalezienie odpowiedniej wykładziny – wiele topowych firm specjalizuje się w sprzedaży wykładzin o podwyższonej odporności. Będą one idealnym rozwiązaniem, na długo zachowają elegancki wygląd. Wykładziny takie tworzone są z połącznia materiałów syntetycznych i naturalnych włókien.
Wybieramy wygodne fotele biurowe!
Wybór wygodnych foteli biurowych jest niezwykle ważny – zapewniają one stabilne podparcie dla kręgosłupa, pozwalają na wygodną pracę przez wiele godzin w pozycji siedzącej. Obecnie producenci prześcigają się w pomysłach na nowe modele krzeseł nowoczesnych. Posiadają one najczęściej profilowane oparcia, możliwość regulowania wysokości siedziska, odchylenia podłokietników.
Koniecznie musimy zwrócić uwagę na rodzaj tapicerki – powinna być wykonana z trwałych włókien odpornych na uszkodzenia, działanie wilgoci, wnikanie brudu.
Obok foteli równie ważne są biurka. Dysponując niewielką przestrzenią warto zastanowić się nad meblami systemowymi, które możemy zestawiać dowolnie ze sobą, również tak, aby pracownicy nie przeszkadzali sobie nawzajem. Warto także zapytać pracowników, czy potrzebują dodatkowych szuflad – obecnie możliwe jest dokupienie również dosuwanych szafek pod blat.