Współcześnie reklama jest jedną z podstawowych form promocji produktów czy usług. Do jej tworzenia angażowani są specjaliści z dziedzin marketingu, reklamy, PR oraz promocji. Aby móc skutecznie reklamować produkt konieczna jest gruntowna wiedza nie tylko o tym, co oferujemy, ale również o rynku, odbiorcach. Jak skutecznie reklamować, aby zostać zauważonym?
Reklamując konkretny produkt konieczne jest określenie do kogo będzie on kierowany: kobiet czy mężczyzn, do osób w określonej grupy wiekowej, na określonym obszarze. Dobrym tropem jest określenie zainteresować potencjalnego klienta. Znając dokładnie jego profil znacznie lepiej pójdzie dopasowanie reklamy do jego wymagań.
Reklama zewnętrzna
Do reklam zewnętrznych zaliczamy przede wszystkim bannery, szyldy sklepów i firm, stojaki. Są one niezwykle pomocne, szczególnie kiedy klient nie zna dokładnego adresu – najczęściej poza logiem firmy znajduje się na nich dokładny adres. Szyldy wieszane są wprost nad wejściem do placówki. Reklama zewnętrzna musi być przygotowana w taki sposób, aby była odporna na działanie zmiennych warunków atmosferycznych.
Reklama bezpośrednia
Do reklamy bezpośredniej zaliczamy ulotki, katalogi foldery, ale też torebki reklamowe. Torebka może być wykorzystana wielokrotnie. Spód torebek reklamowych wzmocniony jest dodatkowo tekturą, co sprawia, że cała konstrukcja jest znacznie solidniejsza i może unieść cięższy przedmiot.
Reklama w radiu, telewizji…
Reklamowanie w radiu czy telewizji nie jest tanie, jednak firmy decydujące się na taki krok odnotowują duże zainteresowanie swoimi produktami po emisji reklamy. Niezwykle ważne jest, aby reklama zapadała w pamięć i doskonale wykorzystywała swoje możliwości. Specjaliści od reklamy dwoją się i troją, aby przykuć wzrok, zainteresować i zapaść w pamięć potencjalnego klienta.