W konstrukcjach pojazdów francuskich, stosowanych jest wiele charakterystycznych elementów. Jednym z nich jest tylna belka zawieszenia posiadająca drążki skrętne. Element tai można znaleźć w pojazdach marki Renault oraz produkowanych przez koncern PSA. Wielu ludzi uważa, że taka belka jest bardzo awaryjna, ale w rzeczywistości jest to praktyczne i trwałe rozwiązanie.
Tylna belka nie posiada skomplikowanej konstrukcji, a oprócz tego dzięki jej wykorzystaniu, komfort jazdy jest bardzo wysoki. Solidna budowa takiej belki sprawia, że nie trzeba stosować sprężyn tylnego zawieszenia, ponieważ ich rolę spełniają drążki wzmacniane przez dwa wahacze łożyskowane. W przypadku uszkodzenia, możliwa jest regeneracja, na którą warto zwrócić uwagę, aby uniknąć kosztownej wymiany.
Tylna belka i jej uszkodzenie
Niezależnie od tego czy pojazd został wyprodukowany przez koncern PSA czy też Renault, objawy zużycia łożysk i czopów tylnej belki prezentują się tak samo. Są to głośne stuki, które słychać z okolicy tylnego zawieszenia, gdy pokonujemy nierówności. Oprócz tego tylna część pojazdu zaczyna trzeszczeć i piszczeć. W przypadku zużycia łożyska igiełkowatego, tylna część pojazdu wyraźnie opada. Zmianie ulegnie wówczas geometria zawieszenia, pojawią się trudności w prowadzeniu pojazdu, a czasami auto może opaść tak bardzo, że koła będą tarły o nadkola.
Nie należy lekceważyć opisanych wyżej objawów, ponieważ pojazd nie posiada odpowiedniej amortyzacji, więc jego uszkodzenie może się znacznie pogłębić. Dodatkowo pojazd staje się mniej stabilny na zakrętach, a to ma wpływ na spadek bezpieczeństwa jazdy.
Polecam serwis regenerujący tylne belki FixMyCar
Proces regeneracji – czy warto się na nią zdecydować?
Okazuje się, że kompleksowa regeneracja tylnej belki nie wiąże się z wysokimi kosztami. Jej przeprowadzenie pozwala więc na spore oszczędności, ponieważ wymiana belki na nową oznacza znacznie wyższe koszty. Po zakończonej regeneracji belka jest sprawna i będzie działać niezawodnie oraz skutecznie przez wiele kilometrów.
Regeneracja jest procesem, w ramach którego wymieniane są łożyska igiełkowe, tuleje wahaczy, a całość jest kompleksowo czyszczona. Wymianie podlegają więc wszystkie elementy eksploatacyjne, które ulegają zużyciu. Cała belka po regeneracji nadaje się do dalszego intensywnego użytkowania. Należy jednak poszukać odpowiednich fachowców oferujących wysoką jakość naprawy. Tylko najlepsze firmy potrafią sprawić, że tylna belka będzie działać jak nowa. Na szczęście w sieci można znaleźć wiele stron internetowych i ogłoszeń takich fachowców.
Partner: PomocDrogowa.info